Musketeer Chess Book

Each player will play with the usual 16 chess pieces + 2 new pieces, the new pieces are identical for both players. The choice of the new pieces is an agreement: white chooses the first piece and then black chooses the second piece.
There are 10 musketeer pieces: Leopard, Hawk, Chancellor, Archbishop, Elephant, Unicorn, Cannon, Dragon, Fortress and Spider.
Post Reply
musketeerchess
Posts: 166
Joined: Sat Dec 31, 2016 1:28 pm
Location: Paris
Contact:

Musketeer Chess Book

Post by musketeerchess » Sat Jan 13, 2024 9:18 pm

Hi every body
2024 just begun strong. Proud to announce the release of our first series of books on Musketeer Chess and Chess Variants.

This one is an introduction for Musketeer Chess, from the genesis of the idea to the release of the game.
https://www.lulu.com/shop/zied-haddad/y ... pageSize=4

raphaeleliekakou
Posts: 2
Joined: Sun Nov 17, 2019 7:37 pm

Re: Musketeer Chess Book

Post by raphaeleliekakou » Sat Apr 13, 2024 9:23 am

Bonjour
Je viens de finir la lecture de la version française. Je suis vraiment toujours étonné par l'énergie mise dans ce projet et je souhaite à Zied beaucoup de succès. Les rares fois où on peut se mettre devant l'échiquier restent pour moi un moment de grâce où Zied partage toute sa passion et ses connaissances anecdotes etc. pour son travail, je dois plutôt dire passion, car il y met beaucoup d'Energie, de moyens etc. et les gens ne se rendent pas forcément compte de cet investissement en temps et en moyens.

Je ne vois aucune référence ici au livre en français.

Post Reply